Działanie 2.25 „Promocja Marki Innowacyjnych MŚP” jest wsparciem dla polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą rozwijać swoją działalność eksportową i zdobywać rynki zagraniczne. Program oferuje dofinansowanie na promocję oferty MŚP podczas międzynarodowych wydarzeń targowych oraz misji gospodarczych.

Dla kogo jest przeznaczona promocja marki innowacyjnych MŚP 2024?

Dofinansowanie dostępne jest dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z Polski, które prowadzą działalność w poniższych branżach:

Na co można przeznaczyć dofinansowanie?

Dofinansowanie w ramach programu „Promocja Marki Innowacyjnych MŚP” może być wykorzystane na:

promocja marki innowacyjnych MŚP

Koszty kwalifikowane obejmują m.in.:

Wymagania w ramach programu PARP: Promocja marki innowacyjnych MŚP:

  1. Działalność firmy musi być realizowana w ramach jednej ze wspieranych branż.
  2. Firma prowadziła dotychczas działalność eksportową i osiągnęła przychody z eksportu przez co najmniej dwa kolejne lata obrachunkowe przed rokiem złożenia wniosku.
  3. Na koniec 2023 r. przychody z eksportu stanowiły minimum 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług.
  4. Przedsiębiorstwo poniosło nakłady na działalność B+R lub wdrożyło innowację w ciągu ostatnich trzech lat obrotowych (zgodnie z raportami PNT-01 lub PNT-02 złożonymi do GUS).
  5. Projekt dotyczy promocji konkretnej marki produktowej, tj. nazwy, symbolu, wzoru lub znaku graficznego, który wyróżnia produkty lub usługi Wnioskodawcy.
  6. Firma weźmie udział w co najmniej jednym wydarzeniu targowym jako wystawca na stoisku narodowym (wg zamkniętej listy wydarzeń).

Formy i wysokość dofinansowania w ramach: Promocja marki Innowacyjnych MSP

Wsparcie udzielane będzie w formie dotacji bezzwrotnej, pokrywającej do 50% kosztów netto projektu. Brak jest minimalnych i maksymalnych wartości kosztów kwalifikowanych.

Terminy naboru

Wnioski można składać od 15 października do 28 listopada 2024 roku.

W ramach konkursu będą promowane przedsiębiorstwa które:

Promocja marki innowacyjnych MŚP stanowi niepowtarzalną szansę na rozwój polskich firm i zwiększenie ich rozpoznawalności na rynkach zagranicznych.

5 Responses