Działanie 2.25 „Promocja Marki Innowacyjnych MŚP” 2025 jest wsparciem dla polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które planują rozwój eksportu i zdobycie rynków zagranicznych. Program oferuje dofinansowanie na promocję firmy oraz oferty MŚP podczas międzynarodowych wydarzeń targowych i misji gospodarczych, dzięki czemu jest możliwa internacjonalizacja działalności firmy.
Beneficjenci konkursu: promocja marki innowacyjnych MŚP 2025?
Dotacja na rozwój działalności gospodarczej dostępna jest dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z Polski, które prowadzą działalność w poniższych branżach:
- sektor medyczny i farmaceutyczny,
- sektor budowlany i wykończeniowy,
- sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki,
- sektor zielonych technologii (OZE, GOZ),
- sektor IT/ICT,
- sektor przemysłu kreatywnego,
- sektor kosmetyczny,
- sektor maszyn i urządzeń,
- sektor meblarski,
- sektor motoryzacyjny,
- sektor pojazdów szynowych,
- sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi,
- sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania,
- sektor lotniczo-kosmiczny,
- sektor spożywczy.
Na co można przeznaczyć dotacje feng?
Dofinansowanie eksportu: „Promocja Marki Innowacyjnych MŚP” może być wykorzystane na:
- udział w międzynarodowych targach i konferencjach, w charakterze wystawcy, podczas wydarzeń z narodowym stoiskiem organizowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii (wg zamkniętej listy wydarzeń),
- udział w wyjazdowych misjach gospodarczych, w tym wizyty na targach jako zwiedzający,
- kampanie promocyjne wspierające uczestnictwo w wymienionych wydarzeniach.
Wydatki Kwalifikowalne w Ramach Promocji Marki Innowacyjnych MŚP (FENG 2.25)
Wydatki kwalifikowalne w ramach programu „Promocja Marki Innowacyjnych MŚP” obejmują kluczowe rodzaje kosztów, które wspierają małe i średnie przedsiębiorstwa w działaniach promocyjnych, takich jak uczestnictwo w targach oraz misjach gospodarczych. Poniżej przedstawiono szczegółowe kategorie wydatków:
Koszty Związane z Uczestnictwem w Targach (Pomoc Publiczna dla MŚP na Udział w Targach)
Dofinansowanie na udział w targach obejmujące wynajem, budowę i obsługę stoiska wystawowego:
-
Wynajem powierzchni wystawienniczej.
-
Projektowanie, budowa oraz wynajem gotowych zindywidualizowanych elementów zabudowy stoiska.
-
Zakup i montaż trwałych oraz widocznych elementów dekoracyjnych, zgodnych z wizualizacją Marki Polskiej Gospodarki.
-
Transport oraz ubezpieczenie zabudowy lub jej elementów.
-
Wynajem wyposażenia potrzebnego do prezentacji oferty na stoisku.
-
Obsługa stoiska, obejmująca:
-
Usługi tłumaczeniowe na potrzeby prezentacji oferty,
-
Koszty mediów,
-
Koszty utylizacji odpadów po demontażu stoiska.
-
Koszty Udziału Pracowników w Targach (Wyłącznie Pomoc de Minimis)
Kwalifikowane wydatki dotyczące podróży służbowych pracowników za granicę obejmują:
-
Diety.
-
Ubezpieczenie na czas podróży.
-
Uzyskanie wiz niezbędnych do udziału w wydarzeniach.
-
Zakwaterowanie.
-
Transport, w tym:
-
Zakup biletów na środki transportu publicznego (lotnicze, kolejowe, autobusowe, promowe),
-
Wynajem lub użycie samochodu jako środka transportu,
-
Dodatkowe opłaty, takie jak za bagaż, wybór miejsca w samolocie, opłaty parkingowe, drogowe czy winiety.
-
-
Dojazdy lokalne w miejscu docelowym.
Koszty związane z misją gospodarczą (Wyłącznie pomoc de minimis)
Przedsiębiorstwo może zaplanować wyjazdową misję gospodarczą, która umożliwia spotkania z potencjalnymi kontrahentami. Misja może być powiązana z:
-
Udziałem w targach sektorowych, na których realizowane jest stoisko narodowe.
-
Innych targach lub konferencjach branżowych istotnych dla projektu.
Ważne: Misja gospodarcza musi obejmować uczestnictwo w wydarzeniu targowym. Nie dopuszcza się organizacji misji wyłącznie w celu spotkań biznesowych.
Maksymalna liczba uczestników misji ze strony przedsiębiorstwa wynosi 3 osoby.
Kwalifikowane koszty związane z podróżami służbowymi obejmują:
-
Diety.
-
Ubezpieczenie na czas wyjazdu służbowego.
-
Uzyskanie wiz.
-
Koszty noclegów.
-
Transport, w tym:
-
Zakup biletów na środki komunikacji (lotnicze, kolejowe, autobusowe, promowe),
-
Wynajem lub użytkowanie samochodu,
-
Dodatkowe opłaty (np. za bagaż, wybór miejsca, parking, opłaty drogowe).
-
-
Dojazdy lokalne w miejscu docelowym.
Koszty kampanii promocyjnej (wyłącznie pomoc de minimis)
W ramach projektu możliwe jest zaplanowanie kampanii promocyjnej wspierającej udział w wydarzeniach targowych jako wystawca lub towarzyszącej wyjazdowej misji gospodarczej.
Kampania promocyjna powinna obejmować działania marketingowe prowadzone w mediach elektronicznych, skierowane do konkretnej grupy docelowej.
Ważne: Wydatki na produkcję materiałów promocyjnych, takich jak katalogi, ulotki, broszury papierowe czy gadżety reklamowe, nie kwalifikują się do dofinansowania.
Koszty kwalifikowane obejmują m.in.:
- rejestrację i wpis do katalogu targowego,
- rezerwację oraz najem lub budowę stoiska wystawowego,
- podróże służbowe pracowników (diety, noclegi, transport),
- koszty kampanii promocyjnych (np. spoty reklamowe, katalogi online, SEM/SEO),
- bilety wstępu na targi.
Wymagania w ramach programu PARP: Promocja marki innowacyjnych MŚP 2025:
- Działalność firmy musi być realizowana w ramach jednej ze wspieranych branż.
- Firma prowadziła dotychczas działalność eksportową i osiągnęła przychody z eksportu przez co najmniej dwa kolejne lata obrachunkowe przed rokiem złożenia wniosku.
- Na koniec 2023 r. przychody z eksportu stanowiły minimum 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług.
- Przedsiębiorstwo poniosło nakłady na działalność B+R lub wdrożyło innowację w ciągu ostatnich trzech lat obrotowych (zgodnie z raportami PNT-01 lub PNT-02 złożonymi do GUS).
- Projekt dotyczy promocji konkretnej marki produktowej, tj. nazwy, symbolu, wzoru lub znaku graficznego, który wyróżnia produkty lub usługi Wnioskodawcy.
- Firma weźmie udział w co najmniej jednym wydarzeniu targowym jako wystawca na stoisku narodowym (wg zamkniętej listy wydarzeń).
Formy i wysokość dofinansowania w ramach: Promocja marki Innowacyjnych MSP
Wsparcie udzielane będzie w formie dotacji bezzwrotnej, pokrywającej do 50% kosztów netto projektu. Brak jest minimalnych i maksymalnych wartości kosztów kwalifikowanych.
Budżet programu wynosi: 50 mln zł.
Terminy naboru
Wnioski można składać od 13 maja 2025 do 24 czerwca 2025 roku.
W ramach konkursu będą promowane przedsiębiorstwa które:
- wykazały udział eksportu na poziomie powyżej 25% przychodów na koniec 2024 r.,
- zdobyły nagrody lub wyróżnienia na arenie międzynarodowej w ostatnich 5 latach,
- regularnie promowały markę na targach jako wystawcy (co najmniej 3 edycje w ostatnich 7 latach),
- uczestniczyły w międzynarodowych zamówieniach publicznych lub realizowały je jako podwykonawcy.
Promocja marki innowacyjnych MŚP 2025 to unikalne dofinansowanie do prowadzenia działalności, które stanowi niepowtarzalną szansę na rozwój polskich firm i zwiększenie ich rozpoznawalności na rynkach zagranicznych. Sukcesy beneficjentów programu pokazuje, iż internacjonalizacja przedsiębiorstw umożliwia polskiemu biznesowi na stabilny wzrost.
Jeśli interesuje Cię pomoc w uzyskaniu dotacji skontaktuj się z HBWA Consulting. Oferujemy profesjonalne doradztwo unijne dla firm, rolników oraz NGO. Oferujemy również doradztwo w obszarze – Polska Strefa Inwestycji -ulga podatkowa.
5 Responses